woensdag 20 februari 2013

TRAVEL: Miami and Key West


 photo 65277_10151516410927518_1359437420_n_zps203064b2.jpg

 photo 524872_10151516412107518_2000644444_n_zpsf595ed6d.jpg

 photo 555767_10151516410932518_1259492672_n_zpse73c3848.jpg

 photo 21899_10151516411527518_839418446_n_zps4d8807bf.jpg

 photo 68926_10151516411507518_337828679_n_zps78a6cefc.jpg

 photo 73409_10151516409947518_1999151373_n_zpsdcde9a66.jpg

 photo 64792_10151516413237518_1396455256_n_zps7bcfb879.jpg

 photo 12951_10151516412552518_690714258_n_zpsf15c4def.jpg

Afgelopen zomer, tijdens tripjes naar Barca en Ibiza, maakten jullie al kort kennis met Selinde. Mijn ''bestie'' sinds de eerste klas van de middelbare school. We hebben al heel wat tripjes samen gemaakt, waaronder de allereerste vakantie zonder ouders toen we net 15 jaar waren.

Selinde houdt net zoals ik van reizen en heeft een voorliefde voor Amerika. Ooit ging ze drie maanden op de bonnefooi naar New York en deed ze er allemaal gave dingen.

Een tijdje geleden maakte ze met een andere vriendin (eveneens met een voorliefde voor Amerika aangezien ze er meer dan een jaar woonde) een trip naar Miami en Key West. Haar foto's zijn prachtig en vandaag geeft ze speciaal voor de lezers van Your Lifestyle Guide wat tips!

Enjoy!

Een echte must is het maken van een boottripje (foto 1). Dit is ook een fijne verkoeling aangezien het bij ons 40 (!) graden was (oktober).  Vol spanning keken we uit naar dolfijnen, maar helaas.. De zeeschildpadden en het heldere, knalblauwe water maakte dit wel weer helemaal goed.

Met een busrit van 3 uur ben je al in Key West. Dit is het meest zuidelijke deel van Amerika; 90 mijl verder ligt Cuba, kun je nagaan! De sfeer doet al Zuid-Amerikaans aan, veel muziek, eten en gezellige drukte op straat. Men is hier nog meer relaxed dan in Miami. Toen deze blauwe slee (foto 4) voorbij kwam rijden en ik iets te enthousiast een gilletje uitsloeg, stopte de eigenaar maar wat graag om trots te poseren. 

Duval Street (foto 3) is het kloppend hart van het eiland en brengt je uiteindelijk naar een strand en het Southernmost Beach Cafe (foto 2).

Typisch Amerikaanse diner (foto 7), goed voor een grote hamburger of een nog grotere milkshake. Alsof je in een jaren '60 film zit! Eleventh Street Diner 1065 Washington Ave, Miami Beach, FL

Op de allerlaatste dag kreeg ik de kriebels nog iets typical Miami style te doen, en na wat surfen kwam ik uit bij the Sunset Lounge.  Wie wil er nou niet met een cocktail in de hand genieten van een zonsondergang boven de skyline van Miami City? Juist, en precies dáárom is de Sunset Lounge uit de grond gestampt. Het is onderdeel van het Mondrian Hotel. We liepen wat onwenning naar binnen: 'Dit mag toch wel? Of is dit alleen voor hotelgasten?' vroeg ik me af toen we de meeste chique auto's af en aan zagen rijden. 

Eenmaal binnen vielen we niet meer uit te toon en konden we onze meegebrachte hakken wegstoppen ;) De bar bestaat uit een groot rond zwembad, meerdere lounge areas en een cocktailbar. Wij wisten een stel bedjes tussen de palmbomen te pakken te krijgen. De zon begon net onder te gaan en met een Mojito (oke, dat kost je wel 16 USD) in de hand was dat een bijzonder geluksmomentje. Aanrader!

 photo 521557_10151516413087518_2089893517_n_zps5daa8607.jpg
Sunset Lounge, 1100 West Ave, Miami Beach


Jullie ooit in Miami geweest? Deel je tips dan vooral in de comments voor de andere lezers!
 
& Selinde

30 opmerkingen:

  1. Wow, wow, wow! geweldige foto's en leuke tips. Bedankt nu wil ik naar miami haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke post en wat een mooie foto's: helemaal geweldig! Gotta love the States ;-) Dat weeeer ook: heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat lief dat ze deze tips wilde delen! Zo gaaf dat jullie
    al op jullie 15e op vakantie mochten! Ik zit tot mijn 30e
    vastgeketend aan mijn bed :') Ik wil ook ontzettend graag
    naar Miami! Ik ben er al eens geweest, toen hebben we ook
    een boottocht gemaakt en zagen we ook schildpadden en dolfijnen!
    Die dinners zijn in Amerika echt heaven, vooral die gave
    milkshakeglazen! En die blauwe oldtimer! Onwijs leuk artikel Jolien! :)
    Kusjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. die eerste foto heeft iets geweldig moois!
    ik wil ook snel is op vakantie met een bestie :)

    fijn artikel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje ze maakt net zulke mooie foto's als jij, prachtig! Wat Lin al zei, puur geluk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb drie weken door Florida gereden met m'n love en dat was echt te gek! Key West is zoooo mooi en leuk, we hebben nog steeds heimwee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wauw! ik wil zo graag eens naar amerika!! en nu zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat een prachtige foto's!! En wat cool dat ze op de bonnefooi naar NY ging :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb (nog) niet zo heel veel met Amerika maar wauw! Prachtige foto's! Wist niet dat Miami zo mooi kon zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie post is het geworden! Lijkt me een super vakantiebestemming! =)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohh wauw wat gaaf zeg. Leuke post!! Ben er helaas nog nooit geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige foto's! Zag het er bij ons maar zo uit! XO
    The wine of fashion

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik wil ook naar de zon!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige foto's! Amerika staat ook hoog op mijn travel verlanglijstje! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nog nooit geweest, maar zou er wel super graag naartoe gaan zeg!! Wauwie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow, Key West ziet er echt geweldig uit! Lijkt me super om eens heen te gaan, vooral ook door die caribische vibe :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ahh ik krijg er gewoon helemaal kippenvel van! Lijkt me zo vet om daar met m'n beste vriendin heen te gaan! Liefs, Hillery

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hier wil ik heel graag een keer heen, net als New York. De tickets zijn alleen meestal erg duur...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wauuuuw super leuk!! wil oook wel een keer naar miami!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Super gave foto's zeg! Ik ben een aantal jaar geleden in Miami geweest maar vond het toen niet zo heel bijzonder! Key West vond ik wel ontzettend gaaf! Vooral de zonsondergang!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het lijkt em heel gaaf om een keer naar Miami te gaan, helemaal samen met een vriendin! Dit zijn echte prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ben ook eens in Miami geweest. vond het erg vet en goede sfeer! Prachtig strand!

    Suzanne
    www.artikel255.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wauw dit zou ik maar wat graag een keer doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ah daar ben ik ook geweest! Key West is zó ontzettend mooi! zou zo graag terug willen. x

    BeantwoordenVerwijderen
  25. We love the US <3 these pictures are amazing!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. My spouse and I absolutely love your blog and find almost all of your post's to be just what I'm looking
    for. can you offer guest writers to write content for you personally?
    I wouldn't mind publishing a post or elaborating on some of the subjects you write concerning here.
    Again, awesome website!

    My homepage ... %anchor_text%

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
top